Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kandidatura

Komentari (92) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 13 februar 2010 21:18
Rade
S. Basara i D. Ćosić su lice i naličje iste medalje. Srbija zaista neće dugo ako su njih dvojica uzori dvema polovinama rascepljene Srbije.
Preporuke:
0
0
2 subota, 13 februar 2010 21:48
Vera V.
Pokušam da čitam i neko mi odmah baci blato u oči. A vama?
Preporuke:
0
0
3 subota, 13 februar 2010 21:49
Bane
Ko želi, lako može naći budalaštine na raznim sajtovima. Ipak su ovo ozbiljna vremena i svoj sajt ustupite ozbiljnim ljudima i ozbiljnim temama.
Preporuke:
0
0
4 subota, 13 februar 2010 21:52
aleksandar
Siroma čovek.
Do podne mrzi sebe, a od podne čitav svet.
Mržnja kao inspiracija, kao životni kredo.
Mržnja kao pokretačka snaga.
Iskreno mi nije jasno u kom svetu žive oni koji se dive i koji imaju razumevanja za ovakvu "lepu književnost".
Preporuke:
0
0
5 subota, 13 februar 2010 22:15
Baš - Čelik
Čovek ne može da oprosti ni sebi ni sunarodnicima što se rodio kao Srbin, pa to ti je. ''Mudra roditeljka'', ''jego sijatelstvo'', ''tvrd ti stojim'', ''gedžin moronski slogan'' - ne znam postoji li jedan jedini ''pisac'' na planeti koji bi ovako okrutno ironisao sopstveni narod, arhaični ton njegove kulture i drugu frazeologiju, kao da je to nešto čega se treba stideti.
Kako preboleti neprebolnu činjenicu da si se rodio u Bajinoj Bašti, a ne Parizu ili Beču, čak ni u Beogradu! O Gospode, zašto se tako surov pokaza te našem vrlom Basari, tom Evropljaninu sa velikim E, većem od bilo kog Zapadnjaka, zametnu klicu u sred gedžovanskog kala, u sred zaostale Srbije, tog ''vučjeg brloga'' i poslednjeg azijskog prežitka!
Kako prihvatiti Andrića, Crnjanskog, Njegoša, Vuka Karadžića, Marka Miljanova, Filipa Višnjića, Starca Miliju i druge gedžovanske stvaraoce za svoje, kraj takvog noblesa zapadnih kultura. Noblesa kome se s toliko ushita onomad divila i Sterijina Fema, čija je pokondirenost evoluirala u basarinsko - krugdvojkaško - drugosrbijanski suptilni, ali ništa manje oholi prezir spram svega što se tiče srpstva.
Preporuke:
0
0
6 subota, 13 februar 2010 22:21
Brica_ZR
Ne bih komentarisao besmislice dotičnog autora, osim poslednjeg orkestriranog poziva da se iz čitave "afere Šarić" malo potkači EUnijatska rak rana Koštunica:

"Uspon Šarića je posledica Koštuničinog obračuna sa rezultatima "Sablje"
http://www.ldp.rs/uspon-%C5%A1ari%C4%87a-je-posledica-ko%C5%A1tuni%C4%8Dinog-obra%C4%8Duna-sa-rezultatima-sablje.84.html?newsId=2647

Alllloooooo DSS, ako sutra horski ne reagujete na ove navode, nemojte se čuditi kada vam Koštunicu proglase Milovim i Šarićevim poslodavcem.
Preporuke:
0
0
7 subota, 13 februar 2010 22:31
Dijasporac
Basarino načertanije,"NIJE VOTKA RAKIJA",dobro je i pivce,rumić,čačanka,zašto ne i viski a tek PORTO,au što je mamurluk težak...~~~! A tek Skenderbeg? Ma najbolji prijatelj u takvom stanju!!! Premijer, kako da ne, onima koji vežu košulju naopačke,lepa perspektiva našem "MARKKKKESSU",požuri Tadiću molim te,jedva ga čekamo, šalji ga,šalji!
Preporuke:
0
0
8 subota, 13 februar 2010 22:41
jasna
Mislim da bi mu najvise prilicilo da se preporuci za dvorsku ludu.
Preporuke:
0
0
9 subota, 13 februar 2010 22:50
Milorad Đošić
Gde li je ovaj čovek rođen, kad mu smeta Dobricino selo?
Preporuke:
0
0
10 subota, 13 februar 2010 22:57
Dragan Jagodina
Njima stalno treba neki domaći neprijatelj jer su im svi strani prijatelji.Do onomad to je bio drug Slobodan,pa pošto ne mogu protiv mrtvog neprijatelja prešli su na Koštunicu,koji naravno nema nikakve sličnosti sa pokojnim drugom,ali zato se ima protiv koga uperiti prstom kao razlog za neulazak u EU,loše stanje privrede,raspadanje zemlje.Da li ste primetili da i dalje nema ni intervjua niti poziva sa bilo koje televizije za gostovanje Koštunice(čija je popularnost kako kažu istraživanja 6,2%)ali zato drug Toma(koji procentualno stoji oko 30% podrške i koji bi po logici stvari bio veća pretnja na izborima)svako malo je na malim ekranima tv prijemnika.
Preporuke:
0
0
11 subota, 13 februar 2010 23:04
Plodovi gneva
Čovek ne može a da ne pomene Koštunicu. To je posledica njegove raspolućene svesti. Nekada je bio član DSS-a. Nema ništa gore od političkih apostata i konvertita. (Zbog Administratora koristim strane izraze jer ne verujem da bi njihovi prevodi na srpski prošli cenzuru).
Preporuke:
0
0
12 subota, 13 februar 2010 23:08
BB jedan
Sve je to opisano u izvesnim knjigama.
Preporuke:
0
0
13 subota, 13 februar 2010 23:17
Kostunica kao Basarin "lajt-motiv"
"Ne bih, bogme, sedeo skrštenih ruku ni na dojave iz tvog državnog aparata da je Koštuničin nenarodni režim, a moža i on lično, imao neke biznise sa sve popularnijim dvostrukim državljaninom Šarićem." E, moj Basara, probali su tvoji drugovi iz "Sablje" vec onomad da odstrane Kostunicu, proglasili ga maltene inspiratorom atentata na Djindjica, ali jednu stvar nisu nikako mogli objasniti, cak ni Amerikancima: kako to da je Kostunica "inspirator", a korist od tog atentata imao je Ceda Jovanovic!? Kako? Ispada da je Kostunica radio da bi Cedica uzivao? Onda je Montgomeri, americki ambasador i guverner u Beogradu, lupio sakom o sto i rekao: dosta, razbojnici "demokratski", toliko vam ni ja ne mogu dozvoliti! Sad Basara "otkriva", nakon vise godina, da je Kostunica "mozda" bio povezan sa Saricem!? Bio je tvoj Djindjic sve vreme, bez "mozda", povezan i sa Suboticem i sa Djukanovicem i s kim sve ne - ovajdio si se i ti od toga, Basara, taj ti novac ne smrdi? Da ne govorim o novcu koji danas delis sa Kandickom i sonjama! Ali, jasno je sta te vodi i ovaj put: ti bi da vrsis atentat na Kostunicu, po ko zna koji put! Da njega uklonite - vama anti-Srbima napokon bio put bio potpuno rasciscen! A ti bi, izmedju dve rakije, napokon bio zadovoljan samim sobom! A sto se tice tvojih premijerskih ambicija - pa, da Tadicu treba premijer, ne bi na to mesto postavljao Cvetkovica, Nevidljivog Coveka!
Preporuke:
0
0
14 subota, 13 februar 2010 23:32
Milena Matić
Ma ovaj članak je ekstra!!! Basara govori istinu!!! Savršena ironija čoveka insajdera! Mnogo mi se dopada! Dobar pisac je uvek dobar pisac!
Preporuke:
0
0
15 subota, 13 februar 2010 23:35
pera,
Poslao sam jedan komentar,ali ne mogu da odolim da ne pošaljem još jedan:Ljudi moji,samo mi recite je l bi ova osoba trebalo da bude neki intelektualac,misaoni vođa naroda i sl.Kako misaono objasniti subjekat:o čemu se radi,šta je u pitanju,šta jeste,a šta nije,gde je izlaz,koja su rešenja...Da li zna kom rodu i narodu pripada? da li ima rešenja za stvarna pitanja u državi,a ne da glumi neshvaćenog filozofa i kritičara vremena i onoga što on misaono oblikuje,a drugima podmeće kao lažne teze za neku drugu i drugačiju istoriju samosvesti svog naroda...Poručujem:Daj rešenje problema...U interesu svog naroda,naroda koji je istorijski ,postojan,dobar,pravoverni narod..
Preporuke:
0
0
16 subota, 13 februar 2010 23:44
pozdrav iz somora
i na kraju off topic daj da pomenem Kostunicu kad me vec placaju za to
Preporuke:
0
0
17 subota, 13 februar 2010 23:47
Slavomir
Ne znam šta se dešava sa ovim višestranačkim ambasadorom.Zaboravio je da, uz Ćosića i Koštunicu, pomene i Vuka Karadžića! Ili je možda ovo delo napisao njegov čuveni kolega, "književnik" Petar Luković!Ili možda pokušava da bude Oskar Davičo naših dana? Postoji ipak jedna "malena" razlika: Davičo, onakav kakav je bio, bio je veliki književnik!
Preporuke:
0
0
18 subota, 13 februar 2010 23:55
Simić Manojlo
U ovog Basare , očigledan je nesklad između njegove
velike pismenosti , i njegovih skromnih ideja .
Što se ne usaglasi .
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 14 februar 2010 00:04
Dragi predsednice!
"Dragi Borise,
Mnogi me blogeri, šalabajzeri, kurajberi i picopevci optužuju da ti povremeno pišem..." Lepo pocinje Basarino pismo - koje pokazuje da Srbija n e m a p r e d s e d n i k a , Srbija ima Borisa, kome pisu ovakvi poput Basare, i ovakvim recnikom! Siguran sam da Basara zna kako treba govoriti sa Borisom, ista je to fela! A sad na brzinu da donesemo ovu deklaraciju o Sreberenici, pa da lepo, kao genocidan narod, nastavimo put ka Evropi! Tebi, Basara, obecavam da ces biti prvi nas covek kad ta Evropa postane i nas, tj. tvoj i moj i Kandickin dom! Tvoj Boris!
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 14 februar 2010 00:09
El Jefe
Koliko zavidljivosti u tekstu.Posebno ono-dosao iz Pickovaca pa dosao na celo drzave.Za razliku od doticnog koji je od Pickovaca dogurao samo do ambasadora.Zalosno...ili smesno?
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 14 februar 2010 00:24
Dragan
Asocijacije:kad,kako i zašto KO gleda;

http://www.classiccinemaonline.com/1/index.php?option=com_content&view=article&id=116:the-battle-of-russia-1-&catid=94:documentary&Itemid=766

PS. Koga interesuje radi se o američkom filmu iz 40.
(dokumentarnom)o SSSR-u,pa uporedite ondašnje i
sadašnje poglede(film je na engl.ali mislim da je
prevod suvišan).
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 14 februar 2010 01:01
jokic
Odlican tekst. Stvarno mu se nista ne moze zameriti.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 14 februar 2010 01:32
Vladimir
Evo i ja pisao neka pisma, pa onako, usput pomenuo Kostunicu.
Popodne sam jeo neke mandarine, odlicne i sveze, samo prepune kostunaca...:)
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 14 februar 2010 02:02
Milodan
Redovan sam čitalac Danas-a pa tako i njegovih kolumni. Bije pravo u čelo, ne brenuje ni vlast, ni opoziciju, tajkune, kriminalce, korupciju, ni "Prvu" ni "Drugu" Srbiju, posebno je, kao i ja, alergičan na političke analitičare kojima odgovara stanje "što gore to bolje" jer im daje inspiraciju za pisanje i lični profit. Basara je pisac - kolumnista koji se nikome ne udvara. Kao takvog ga prihvatam i poštujem. Nešto se ne osećam, kao rođeni Srbin, uvređen načinom njegovog pisanja. Možda zbog toga što sam Srbin samo po rođenju. Kao i on. E, za one što su to po zanimanju, Boga mi je nezgodan. Možda je malo više "sentimentalan" prema Voji Koštunici, možda i ličan, skoro kao Milan ST Protić. Da li je to u vezi sa njihovim ambasadorskim mestima ili ne, ne bih znao reći. Vereovatno. Nije naklonjen Rusima. Evropejac. Svestan da smo izgubili Kosovo, ali kol'ko vidim ne pati zbog toga. Ni Ćosića ne ljubi. S'pravom. On se u "Pečatu" nalupao kao Maksim po diviziji. Izvređao našu inteligenciju. Još uvek misli kao da smo svi mi pali sa duda. Basara stanje u Srbiji naziva samoupravni kapitalizam. Samoupravnim korišćenjem referenduma se "možemo" izjasniti hoćemo li u NATO, EU ili ćemo postati ruska gubernija. Prisajedinjenje Rusiji je gotova stvar. Samo da se organizuje reeferendum. Većina postoji. Vlast pomno osluškuje "glas naroda" i šta narod poželi to im priča. I narod veruje. I Kosovo i EU, kandidatura bez hapšenja Mladića, rezolucija o Srebrenici "okruglo pa na ćoše", ako bude trebalo biće referendum o statusu u RS. Povećanje plata i penzija, kakav MMF, kakvi bakrači. Oni o nama da odlučuju. Sačuvaj me Bože i sakloni. Ma, večernja revija želja. O kakvoj se samoupravnoj slobodi radi, napisao je Basara, zbog koje bi Francuzi, Nemci, Englezi, Šveđani, Španci i drugi svoje zadnje parče hleba i poslednju paru dali da, kao mi, mogu na stadionima da vode spoljnu politiku i dostojanstveno kaže svetu šta o njemu misle. Zbog toga političari i njihovi sponzori imaju goleme troškove o širenju istine o Srbiji.
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 14 februar 2010 02:26
supersrbin
Trebao je da se drži romana apsurda u lokalu;svojevremeno sam iskreno voleo njegov rad. Kao ostrašćeni geopolitički satiričar nije ni za žutu štampu. Prostački je primetiti i nažalost tačno. Žao mi je što Svetislav više nije umetnik.
Preporuke:
0
0
26 nedelja, 14 februar 2010 02:44
Mrgud Blesara
Ja sam novi lik, pišite o meni!
Man`te Basaru, i sebi je dosadio.
Preporuke:
0
0
27 nedelja, 14 februar 2010 02:56
Teofilo Stivenson
Urednistvo NSPM bi moralo da nas postedi tekstova Petra Lukovica, Borke Pavicevic, Dinka Sabahudina Gruhonjica i Svetislava Basare, kao i svih drugih koji psuju i vredjaju.
Preporuke:
0
0
28 nedelja, 14 februar 2010 03:29
neobavesten
Pridavati paznju komentarima osvedocenog "zutaca",vise je nego izlisno.

Istrazivanja javnog mnjenja kazu 6.2% podrska Voji Kostunici,a gosn Basara ga ne vadi iz usta. Zanimljivo...
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 14 februar 2010 03:49
Jovan London
Za Baš - Čelika:
Slažem se sa Vašim komentarom ali mi, kao prst u oko, zasmeta kad među srpske velikane ubrojaste i nepismenog Vuka Karadžića, čoveka koji je zbog ličnog ega (povređenog jer nije primljen u Karlovačku gimnaziju zbog nedovoljnog obrazovanja) prihvatio sve podmetačine Kopitara o reformi srpskog jezika i tako unakazio jedan od najlepših i najstarijih jezika u Evropi. Zarad `uspeha`, pristao je da se pokatoliči i oženi ženom koja je i nakon njegove smrti, do kraja svog života primala apanažu za uslugu koju je učinila. Srbiji je potrebna revizija istorijskih podataka koji se uče u školama!!!!!
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 14 februar 2010 04:48
Nemanja Kostić
Znate li ko je kriv za najezdu Avara ka Evropi? Koštunica. Ko je kriv za Bermudski trougao? Koštunica. Ko je kriv za Perl Harbor? Koštunica. Za Hirošimu? Verovali ili ne, opet Koštunica. Za zemljotres na Haitiju? Koštunica, ovog puta uz pomoć masona. Ukoliko želite da spoznate detalje ovih događaja, obratite se Svetislavu Basari, literarnom gigantu, divu evropske književnosti, čoveku koji hrabro stoji na braniku EUtadžbine! On će vam otkriti zbog čega (ili koga!) je juče padao sneg, zbog koga vam kasirka u prodavnici ne vraća tačan kusur, zbog koga vaše dete ima jedinicu iz matematike, i zbog koga ljudska noga nije kročila na Mars. Ja već slutim odgovor... Basara ZNA odgovor...
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 14 februar 2010 05:00
Basara, dahija i sluga
Lepo je sto nas Basara, vec uzivljen u ulogu premijera mrske mu Srbije, upoznaje da „'ministar' u prevodu na srpski znači sluga, a jok dahija". Da, Basaro - "ministar" danas u Srbiji znaci sluga dusmanima srpskim, a "dahija" narodu srpskom! A da bi se takav sluga i takav dahija bilo, ne mora se biti ministar! Moze se biti i clan neke NVO, moze se biti saradnik kakve bedne novine tipa "Danas". Ti bar znas kako se bude sluga i koliko se dobije za to. A narodu srpskom ti si ocito dahija - jok sluga!
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 14 februar 2010 05:51
Marta Koen
Ja mislim da bi najbolje bilo ako bi Basara bio izabran za srpskog ambasadora u Izraelu!
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 14 februar 2010 06:25
Ultravisitor
Drugosrbijanka duhovitost na delu. Bas smesno, haha, i duhovito, hoho. Ovaj covek je veliki pisac u maloj Srbiji.
Preporuke:
0
0
34 nedelja, 14 februar 2010 06:43
Prečanin
Koštunica, Koštunica... vječna mora g. Ambasadora
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 14 februar 2010 10:47
hroničar
Slučaj Basara se ne može potpuno objasniti kroz ono što je postigao, njegov rad i odnose sa drugim ljudima, njemu bliskim i njemu omraženim. Bolje bi bilo da se pogleda šta to on nije postigao i onda će biti mnogo toga jasnije. Izabrao je pisanje iako se majka po vlastitom priznanju protivila, predlagala je vojnu školu, dal da ga dovedu u red ili da može da komanduje, to ne kaže. U pisanju ga niko nikada nije ometao, uvek je mogao i može da piše šta hoće i koliko hoće. Da mu nije neko nametao teme ili način pisanja? Nema dokaza da su to radili ni Milošević ni Ćosić. Šta sa objavljivanjem? On sve objavnjuje. To ne bi trebalo da je izvor frustracija i nezadovoljstva. Šta je sa publikom? On ima publiku, čak obožavaoce. Doduše ta publika je profilisana isključivo pripadnošću političkoj opciji. Njegova publika nisu svi.
Možda je to generator nezadovoljstva? Ili društvena priznanja i nagrade? I toga on ima, ali su opet nekago parcijalna. Istomišljenici sami sebe hvale. Nema tu univerzalnog ekskluziviteta. To bi bilo to.
Verovatno je imao obećanja da će mu "dati" ekskluzivnost na kulturno-umetnička presuđivanja. Izgleda da je to Milošević osujetio. Tim bolnije što se to desilo kao kolateralna šteta. Zatim stanje na terenu, terenu kljiževnog stvaralšaštva. Njegovo estetsko i književno vrednovanje nema težinu koju ima vrednovanje Ćosića, i drugih. Krivi su i drugi književnici i oni koji više uvažavaju te druge od njega. Kako se samo usuđuju? Ni to im ne može oprostiti.
Dubinsko je pitanje zašto on misli da sve zna najbolje? I oko estetike, i istorije, i ideologije, i politike, i državne politike, ima čovek "Načartanije", on izgleda zamišlja da je Gete ili Platon. Da mu gospod Bog nije nešto lično obećao, ili on smatra da je taj koji mu je to obećao sam gospod Bog.
Izgleda da Basarine ambicije i mogućnosti nisu iz istog izvora.
Kad je o kamionima reč, a njega, koji je kamion njega doneo, ili naki anđeo na krilima talenta i umeća? Šta li on zamišlja o tome?
Preporuke:
0
0
36 nedelja, 14 februar 2010 11:18
Jasna Simonović
Meseca dana na funkciji premijera za ovakve "nedolične" gluposti! Toliko dugo?! Jeste li vi maratonac po vokaciji?

Ma, ajte molim vas, gdine Basara! Evo biću vam konkurent! Kandidujem se i ja! Kakva bi vam to bila pozicija da budete jedini kandidat, zar ne?

Dajem ponudu za radno mesto: U roku od 24 sata rešavam na funkciji premijera barem farmaceutsku industriju! (uz uslov da mi pomoćnici budu Koštunica i Verica Barać jer se kod njih već nalazi dosta materijala!)...
A to bi, priznaćete čak i vi, nadam se, dovoljno bilo za pristojan život ljudi koji nisu kršili zakon i za one koji su ga kršili da se vrate u normalu...

A tada, za predsednika, senatora, guvernera, "kneza" ili koga već, pitanje statusa normalne države neće više biti ni dilejsko, ni dilemsko, ni "akademsko" ni "kadetsko" već demokratsko! U pravom smislu...Ta toj funkciji možda biste i vi prošli, ne treba nikakva nauka kada su ostala radna mesta "čista"!
Preporuke:
0
0
37 nedelja, 14 februar 2010 11:48
Mirko K.
Barjaktari Druge Srbije ne mogu bez vulgarnosti, prostote i psovki, vređanja i podmetanja. Nije ni čudo, kada znamo da njihove "mudrosti" izviru iz čaše i neprospavanih kafanskih noći. Za takve istupe imaju svoje, a gotovo i svi druge mediji su im širom otvoreni. Jer, nekultura je danas, nažalost, na ceni. Toliko, da vredi društvenih priznanja i nagrada, pa i državne službe. Mi sve to gledamo, trpimo, podnosimo...

Pitam redakciju, zašto i na ovim stranicama? Čemu taj mazohizam? Gadosti ima na sve strane, zaista ne mora da ih bude i ovde, pogotovo ne našom dobrom voljom. "Danas" ima sasvim dovoljan tiraž, obzirom na nivo. Ko "to" voli, nek izvoli tamo, na izvor.

O tekstu, sve najgore. Dno dna! Vulgarno, prostački, neodmereno, nadmeno, nesuvislo, očajno i, nadasve, glupo!!! Gola, nikom potrebna prostota. Jednom rečju, odvratno!
Preporuke:
0
0
38 nedelja, 14 februar 2010 11:50
Joviša Vidić
Tako je to, kad se g. Basara ne odvaja od ogledalca. Ogledalce na zidu, kaži mi kaži, ko je naj... na ovom svetu? Opsednuti narcis je zaboravio, da se i kupati treba. Nečistoća izaziva srab, a kad svrbi, češati se mora. Čistoća je pola zdravlja. Joviša Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
39 nedelja, 14 februar 2010 12:07
Ala
U Bajinoj basti,rodnom mestu g.Basare ,postojala je(postoji?) kafana "Evropa".
Prema tom modelu,nesrecni Basara,zeli da napravi Srbiju.
Njegov stav ne razlikuje se od rastimovanog klavira,lokalne "umetnice i ustajalog vonja,palanke u kojoj je odrastao.
Srecom,Bajina basta,danas je moderan grad iz koga je "umetnik" davno otisao,a tu zive neki mladi i istinski obrazovani ljudi koji vole Srbiju,SPC,kulturu i tradiciju i to dokazuju znanjem,radom i lepim srpskim jezikom.
Naravno,bore se i protiv kriminala,dzipova,droge,prostakluka....
Preporuke:
0
0
40 nedelja, 14 februar 2010 12:27
mm
znaci infantilno rugajnje se danas kvalifikuje kao intelektualnost.
Preporuke:
0
0
41 nedelja, 14 februar 2010 12:45
Baš - Čelik
@ Milodan

Basara je pisac - kolumnista koji se nikome ne udvara. Kao takvog ga prihvatam i poštujem. Nešto se ne osećam, kao rođeni Srbin, uvređen načinom njegovog pisanja. Možda zbog toga što sam Srbin samo po rođenju. Kao i on. E, za one što su to po zanimanju, Boga mi je nezgodan.

I ja sam Evropljanin samo po rođenju, ali za one koji su poput Basare i sličnih Evropljani po zanimanju, ne mogu da osetim nikakvo poštovanje, za razliku od vas, čak i kada se svim silama trudim da ih bilo čime opravdam. A Evropljanin kao zanimanje trenutno je, priznaćete, jedno od najplaćenijih, obzirom na sve veći broj ''kolumnista'', ''pisaca'' i ''nezavisnih intelektualaca'' na Soroševim jaslama, koji u sred opšte narodne nesreće, u sred rasturene, ponižene i denacifikovane Srbije zarađuju hleb i dalje se bezočno rugajući ''patriJotama''.
Što se ''uvređenosti'' njihovim načinom pisanja tiče, mogu da kažem da sam takvo osećanje odavno pregoreo i da je mnogo adekvatniji izraz - gađenje.
Preporuke:
0
0
42 nedelja, 14 februar 2010 12:58
Jovica
Neća nama biti bolje ne samo dok nam "kurajberi, blogeri, picopevci" kako kaže Basara, kroje kapu, nego dok i puk razmišlja ovako kako se oglašava u ovim komentarima.
Zna Basara i više srdžbe da baci iz svojih reči, ali je ovde bio umeren, sada je bio "blaži", valjda zbog toga što su mu argumetni sami po sebi jaki, pa im ne treba kakvo dodatno "ojačavanje".
Znači, meni Basara ne smeta, mada se s njim jako malo slažem. Paradoksalno je što se sa ovim komentatorima mnogo više politički slažem, ali mi mnogo više smeta to kako govore to što govore.
Preporuke:
0
0
43 nedelja, 14 februar 2010 13:31
drabra
Sto kazu osnovci u svom zargonu: "PROLUPAO!"
Preporuke:
0
0
44 nedelja, 14 februar 2010 13:31
Dejan
Meni dođe da napišem pismo Koštunici. Da ga pitam šta mu bi da se udruži sa onom živopisnom družinom 2000. godine. Nisu oni njega izabrali zbog ljubavi, nego zato što su ankete pokazale da deset godina Miloševićeve diktatorske i neodgovorne vlasti nisu bile dovoljne da umile bilo kog "lidera" opozicije biračima, koji su ih mahom, i sa razlogom prezirali kao izdajnike. Koštunica je tu svojim moralnim kredibilitetom bio garant za ove ostale bez moralnog kredibiliteta, o čemu svedoči već neukusna pakost i mržnja prema čoveku koji ih je doveo u poziciju da sad pljuckaju po njemu. Znajući šta se desilo sa Stambolićem i šta je pokušano Draškoviću, mnogi bi trebali tom omraženom legalisti da duguju zahvalnost što je smenom režima danas omogućio njima da nam se obraćaju preko medija, a ne putem "medijuma".
Preporuke:
0
0
45 nedelja, 14 februar 2010 13:41
nezahvalni tip
Manjak obrazovanja + visak sujete + opasne ambicije = primitivizam na kvadrat
Preporuke:
0
0
46 nedelja, 14 februar 2010 15:11
spreka
Rekoh sebi nedavno, neću više sebe maltretirati ovom jalovom hronikom propadanja oličenom u salonskom debatovanju, ali neda mi đavo mira pa ponekad privirim.
Vidim, mnogi apeluju da se sličnii tekstovi odstrane, e da nebi uznemiravali nerve nemoćnih narikača. Ja opet vidim da je korisnije da značajnije misli ove provinijencije budu izdvojene na ovakvom mestu, jer na taj način štite želuce od prebiranja po nepreglednom đubrištu istih, a time štede vreme, te sažeto i precizno slikaju svakodnevnicu.
Ono što me zaista fascinira je neiscrpna energija ovog sadiste da se besprimerno iživljava nad svojom žrtvom, kad je već sasvim jasno da više ne daje znake života.
Može li neko da mi to objasni, molim ?!
Preporuke:
0
0
47 nedelja, 14 februar 2010 15:12
Djordje
Maestralno!
Preporuke:
0
0
48 nedelja, 14 februar 2010 15:32
Danski Srbin
Mnogo je ruzno i nevaspitano kad Basara ,na bazi svog knizevnog dela ,misli da ima licencu da pise glupe banalnosti.
On je u nekoj politickoj tumulti postao ambasador i to bi bio plafon njegovog politickog napredovanja. Odjednom sada pokazuje i predsednicko-diktatorske ambicije. To su nerealne zelje za jednog Basaru , koji nije ni za posao sa unutrasnje strane bara. Pisanjem romana apsurda ,neprimetivsi je usao u psiholisko stanje apsurda, zato ga mi i ne razumemo.Neko pomenu njegovu slicnost sa Oskarom Davicem - ima tu nesto.
Preporuke:
0
0
49 nedelja, 14 februar 2010 15:37
Milorad Đošić
@Jovica. A kako da mu kažemo Jovice? Da li da zanesemo levo ili desno? Kad se čovek izražava rečima, a do juče je popravljao ovcama ručnu da se ne bi smandrljale niz brdo, šta ja tu treba da kažem? Da budem fini gospodin? E, prema takvima ne da nisam fin, nego sam odvratan, ali nikad nisam koristio, niti ću blogove, slobodne sajtove, niti utakmice da iskalim nešto. To ostavljam, ako mi slučajno neko takav neleti.
P.S. Inače kurajber je predak, trinaesto koleno,a Basara je planina kod Pirota.
Preporuke:
0
0
50 nedelja, 14 februar 2010 15:41
Darko Stanojević
Basaru ne cenim previše, ali mu je ovaj tekst u redu, pravi "insajderski". Da ga je napisao neko drugi, pola vas komentatora bi ste ga "potpisali".

Plus, loše govori o ovoj Vlasti, a ko je neprijatelj moga neprijatelja, moj je prijatelj.
Preporuke:
0
0
51 nedelja, 14 februar 2010 15:48
Srboljub Savic
Iako je MSPM preneo ovo, sto ni ulicari ne govore,
pitam se cemu i zasto nas terate na plac i smeh,
pominjanjem (i placanjem) "moderatora"?
"Knizevnik" -nesrecnik, nije ni svestan koliko je
sebe "popljuvao".
Nazalost, gazde su Srbiji namenile (i placaju)
bas ovakva "pisanija", u nameri da nam pokazu
koliko smo propali, pa trpimo svasta, ukljucujuci
"knjizevnika".
Aferim!
S postovanjem,
S. Savic
Preporuke:
0
0
52 nedelja, 14 februar 2010 16:03
Mlada generacija
Cemu ovoliki govor mrznje...
Time se nista ne postize!
Preporuke:
0
0
53 nedelja, 14 februar 2010 16:26
b.s.m.
Lament nad propalom karijerom opunomoćenika. Propao kao aparatčik, propao u naumu da bude proročki Pisac, ostalo mu da glumi Femu. Bolji pisac od njega je čak i Petar Luković - jača mu žaoka, zna šta je ironija, satirom se bavi majstorski, a ne greši u meti mnogo više od ovog koji je ‘iz Pičkovca u Beograd’ došao iz još dublje i mračnije provincije od Gedže.
Moderatoru: Nasuprot nekima bih ja zamolio da nas redovno izveštavate o ovakvim komičnim pisanijama umišljenih veličina; ako ništa drugo, treba nam i malo smeha na ovim vrlo ozbiljnim stranicama NSPM-a.
Preporuke:
0
0
54 nedelja, 14 februar 2010 17:34
Boki
Ovoliko negativnih komentara samo govori da je Basara pogodio u centar, u ono sto vas, prvosrbijance, boli, vredja, u cemu se pronalazite.

@Ala, Bas komentar je najbolji, da covek pukne od smeha.
Preporuke:
0
0
55 nedelja, 14 februar 2010 20:09
Trajko
Dobrica Ćosić je u našem najboljem nedeljnom listu "Pečat" od 5. februara 2010. godine njegoševskim jezikom progovorio o današnjem trenutku Srbije. Divan članak..! ( Njegoš kaže: "Neka bude što biti ne može.." A šta na to kažu Basara, Luković i kompanija..?
Preporuke:
0
0
56 nedelja, 14 februar 2010 21:17
Milodan
@Baš -Čelik!
Ne želim da komentarišem Vaše stavove. Oni su takvi kavi su, Vaši su, i to je Vaše pravo. Moj komentar nije imao za cilj da menja ničije stavove, pa ni Vaše. Cilj je bio da iznesem svoj stav. Po Vama ispada da sam i ja Sorošov plaćenik. Nisam od njega video žutu banku. A Basara? To morate pitati njega. Ipak, mislim da je, kao i do sada, u pitanju samo etiketiranje. U nedostaku argumenata. Pozdravljam Vas!
Preporuke:
0
0
57 nedelja, 14 februar 2010 21:39
Goran Stanković
@milodan
...zbog koje bi Francuzi, Nemci, Englezi, Šveđani, Španci i drugi svoje zadnje parče hleba i poslednju paru dali da, kao mi, mogu na stadionima da vode spoljnu politiku i dostojanstveno kaže svetu šta o njemu misle.
Ne znam gde živite, ali, kamo lepe sreće, da i mi Srbi idemo na stadione samo zbog igre. Za to je potrebno da ste , kao građanin, poštovani i da se prema vama ponašaju sa respektom. Ako ništa drugo, i mi plaćamo porez. Opet, zar Vi stvarno ne vidite pojedinačne stvari, zarad ovih filozofskih. Na primer, reformu bankarskog sistema od 2000-te; privatizaciju kojoj nikako da se nazre kraj; moć i primitivno ispoljavnje iste, u liku i delu najobičnijeg službenika državnog aparata, pri čemu pristojan intelektualac samo obori pogled od srama...
O građevinskom neimarstvu i remek delima nekom drugom prilikom...
Preporuke:
0
0
58 nedelja, 14 februar 2010 23:38
Jedan koji se nije šetao
@Dejan
Tačno, ali je Koštunica pristao da im da moralni kredibilitet mada je znao s kim ima posla jer mu je bila potrebna njihova logistika. Svi su želeli vlast, ali niko od njih nije mogao sam da je osvoji.Zato su partnerstvo videli kao nužno ali privremeno rešenje. Nisu shvatali da su oni samo pioni u mnogo većoj igri koja se kreira negde drugde.
Preporuke:
0
0
59 ponedeljak, 15 februar 2010 00:13
Božo Bjelak
Šta reći nakon 50 i više osvrta. Sve je rečeno. Posebno mi se dopao osvrt Milodana.Taj osvrt je slika i prilika današnje Srbije. Prosto mi dođe da se postidim teksta u NSPM pod naslovom „Žalosno pozorište intelektualnih lumpova“. Razmišljam da li da se odreknem tog teksta. Velike ličnosti spisateljske, filosofske, odricale su se nekih svojh tekstova, knjiga, a ne ja mali, sirjak tužni bez iđe ikoga. S obzirom na to da postoje velike šanse da moj prijatelj Svetislav lumpknjiževnik Basara postane predsjednik Vlade Srbije, takođe, razmišljam da mu uputim jedno otvoreno pismo i da ga zamolim da kada postane predsjenik da u miru, bez naprezanja i obaveza, napiše knjigu. Kada se spremao da ode na Kipar, i obavlja njemu nepoznatu i stranu službu, izjavio je: „ Konačno ću moći da u miru, bez naprezanja, i obaveza, napišem knjigu“. To mu je omogućio Koštunica, potpisom akreditiva, iako smo ga tada, kao Predsjednika države,molili da njega, Diklića, St. Protića, V. Pešić, V. Ognjenović, i još neke, ne šalje u diplomatsku službu. Kada ga ponovo nisu htjeli za ambasadora, kao St-a, Ognjenovićku, Diklića, Rajkovića itd, onda mu je Koštunica postao opsesija. Ne samo to, progla si ga dilerom droge, a zna Basara da se ne radi o DSS. Cilj je postigao, puštanjem buve raznim Milodanima. Objavljivanje Basarinih bisera, pripadnika ljudskog roda koji ne zna šta priča, piše, ipak ga vi gospodo u NSPM na neki način reklamirate, ili je to mazohizam. Uvjeren sam da Basaru, Žarkovića, Lazanjkog, kao i neke srednjoškolske radove bivših i sadašnjih ministara, izuzetno cijenjena NSPM, ne bi trebalo da objavljuje.
Preporuke:
0
0
60 ponedeljak, 15 februar 2010 00:26
Milodan
@Goran Stanković!
Tekst koji mi se pripisuje je citat jednog od prethodnih Basarinih komentara u Danas-u. Slažem se sa Vama i Vašim komentarom. Ni "o" od naših očekivanja nakon 5. oktobra 2000. godine a od "Ugovora sa narodom" je ostalo samo mrtvo slovo na papiru. Kako i zašto? Kompleksno pitanje i još komplikovaniji odgovor. Pozdrav!
Preporuke:
0
0
61 ponedeljak, 15 februar 2010 03:38
biciklista
"Ljudi", da ga podržimo za premijera! Evo zašto:
1. Ničim zaslužan je vodio ambasadu, zašto ne bi i ničim zaslužan vodio državu? Od Basare nema boljeg za ovu i ovakvu vladu. Imao bi i šofera, pa se ne bi izlagao riziku primene novog Zakona o bezbednosti saobraćaja.
2. Halucinira stalno Koštunicu (vrlo važan "lajt motiv" za evropsku Srbiju na evrointegracionom putu "Idemo u Evropu", proevropski). Ne čudi, Koštunica deluje otrežnjujuće na evroentuzijazam, kao grčka kriza.
3. Ima iskustva iz vojske (bio razvodnik), dakle zlu ne trebalo, može i da komanduje iliti "da preuzme odgovornost" (treba da nauči ovakve fraze). To ipak mora da dogovori sa "Borisom", mada striktno pridržavanje ustavnih ovlašćenja nije baš vrhovna norma ove vlasti.
4. Ima veliki "koalicioni potencijal", podršku jednog poslanika u srpskom parlamentu - "nezavisnog" Batića, od čije ruke u vazduhu neretko zavisi kako kvorum tako i ishod glasanja (zlobnici tvrde da je DHSS jednočlana stranka, ipak je dvočlana). Ako bi Basara postao premijer, veza vlasti sa Batićem bi se ozvaničila, moguće i donela trećeg člana stranci.
5. Čuo je za Dobricu Ćosića, što ga u proevropkoj mehanizovano-koherentno-kapacitetnoj gomili čini nacionalistom.
6. Spreman je na obračun sa kriminalom, uklapa se svetelevizijsku homenovsku borbu protiv korupcije.
7. Bio bi najbolji naš pregovarač oko pravila EU za pečenje rakije, da ugovori da nam ne hapse seljake, kotliće i burad, ni krive ni dužne.
Preporuke:
0
0
62 ponedeljak, 15 februar 2010 03:56
Milodanu
Zbog toga političari i njihovi sponzori imaju goleme troškove o širenju istine o Srbiji.
Jeste to mislili na svog miljenika Čedu?
Preporuke:
0
0
63 ponedeljak, 15 februar 2010 05:30
remmiz
Ajooj..
Tacno se vidi da je tekst pisao pravi urbani cooler.
On zapravo postavlja standard za ostale urbane cool likove,kao da kaze..ovako se obraca seljacima i patriJotama,to je jezik koji oni razumiju. Ajooj sto je to cool!
Preporuke:
0
0
64 ponedeljak, 15 februar 2010 08:39
nenad kartal
Nije to Koštunica moj bivši piscu. To je bogom dana savest koja te opominje, a koju si ubijao u sebi. Daj joj šansu!
Preporuke:
0
0
65 ponedeljak, 15 februar 2010 08:48
@ Boki
Tebi logika nije jača strana u zaključivanju ili je Aristotel podlegao glupostima...!!!
Preporuke:
0
0
66 ponedeljak, 15 februar 2010 09:14
Teofilo Stivenson
Gospodine Stanojevicu,

Ne bih ga potpisao niti gledam 'neprijatelje svojih neprijatelja' na slican nacin. Drzim do nekakvih moralnih vrednosti, a ne do bljutavog pragmatizma. Da drzim do ovog drugog, vec bih bio clan Demokratske stranke ili LDP, kao gomila mojih bivsih prijatelja, razmisljao bih o 'strategijama'. To se dobija u kuci (vrednosti, moral), u dobu dok svi jos sedimo za stolom, sa roditeljima. Drugosrbijanci su izgleda uvek jeli gledajuci televiziju.

Pragmaticno, uveravam Vas, misle mnogi sa kojima sam na zalost nekada delio skoske klupe; oni koji su 'u poverenju' pre petnaestak godina kritikovali pok. Patrijarha Pavla zato sto 'prima Arkana' i zato sto se zesce 'ne zamera' Milosevicu, nazivajuci ga pogrdno 'Paja-Petokraka'. Svi koji su ga zivog terali u grob da bi Srbija danas licila na Moskvu 1930ih.

Sto se Basarine malenkosti tice, nema covek talenta. I tu je kraj. U stvari, nije: Nema, ruku na srce, ni mnogo formalnog obrazovanja. Sto je tipicno za drugu Srbiju. Ali da imaju dosta arogancije, oholosti i priprostog recnika, sa tim bih se slozio. Kao i da imaju sjajnu logistiku za najpodlije i najbezobzirnije unistavanje drzave u kojoj jos uvek zive i naroda pored koga, jos uvek, zive.

Znaci: Ne bih potpisao.

Ali znam nesto drugo. Ovakvi uradci su dovoljni da bi se paznja skrenula sa ozbiljnijih pitanja.

Sta se, dok citamo ovaj tekst, dogadja u Gracanici?
Preporuke:
0
0
67 ponedeljak, 15 februar 2010 09:41
m. -ić
Za one koji se ne razumeju u vojnu problematiku, da se pojasni autorov čin razvodnika: Razvodnik je najniži čin, i dobija se isključivo za cinkarenje drugova vojnika. To i nije starešinski čin, tek od čina desetara na više se smatra da su starešine. Zato je jako čudno da autor tako spremno iznosi nešto što je zapravo sramota.
Preporuke:
0
0
68 ponedeljak, 15 februar 2010 10:36
ambasadorsko nazdravlenije
Živeli, hik ...!
Preporuke:
0
0
69 ponedeljak, 15 februar 2010 11:46
somnabul
Basarin tekst je zanimljiv, i ko ga ne čita iz uske političke vizure, može donekle uživati u njegovoj veštini baratanja rečima i asocijacijamam, koje, istina, ne idu daleko jer su previše providno zagađene politikom. Ipak, u Srbiji nema toliko mnogo pismenih ljudi da bismo one retke mogli tek tako da odbacujemo. Smeta mi, s druge strane, što se čak i u tekstu koji pretenduje da bude ironično-duhovit, autor bavi piscem koji je jako star i koji sigurno neće ni na koji način odgovoriti na ovakvo poigravanje njegovim dostojanstvom. Nekako je neviteški jurišati oštrim kopljen i na dobrom konju prema čoveku koji čak i nema nameru da se brani, i kad bi mogao. A i ne vidim nijedan razlog šta je taj čovek na zemlji skrivio da bi se tako "junački" jurišalo na njega - nije ni na kakvom položaju, ne bavi se više politikom, a kao redak istinski intelektualac kod nas dao nekoliko konstruktivnih strateških predloga. I nije odgovoran za kriminalnu privatizaciju, niti za trošenje milijardi evra na džidža-bidže, niti za sve ono drugo, treće i ento što vidimo oko sebe kako otvorimo ujutro oči.
Što se g. Basare tiče, ne sviđa mi se što mu se knjige štampaju na latinici. Nekako, ne smatram ga istinskim srpskim piscem zbog toga. Pretpostavljam da ni on sam sebe ne smatra time.
Preporuke:
0
0
70 ponedeljak, 15 februar 2010 11:46
Milorad Đošić
@M.-ić. Danas ima razvodnika više nego kod Josipa Broza.
@Teofilo Stivenson. Da li bi vi ponovo stavili rukavice, ako to bude bilo potrebno?
Preporuke:
0
0
71 ponedeljak, 15 februar 2010 12:41
thinking maize
Poštovane Dame i Gospodo, komentatori NSPM-a svih fela i političkih opredeljenja! Stepen separacije svesti "g-dina" Basare Svetislava može se meriti samo sa stepenom separacije svesti jedne Dame, supruge predsednika nekad uticajne stranke! No, ista je bila mnooogo skromnija "glede" ambicija, a i osvete! Želela je samo da bude šef bezbednjacima ove "države", a želela je i da osveti poginulog brata! Ako pogledate, mnooogo racionalniji i skromniji motivi su vodili pomenutu Gospu, nego što vode "g-dina" Basaru! Ako je i provokacija od
"g-dina" Basare, MNOGO JE ZA NAŠ SKROMNI, GEDŽINSKI
UKUS I UM!
Preporuke:
0
0
72 ponedeljak, 15 februar 2010 12:51
Nimbus
Meni ova priča liči na poslovicu "Zaludan pop i jariće krsti".
Nešto bih se, ipak, nadovezao.
Ja sam se malo bavio likom i delom g. Dinka Gruhonjića. Za kratko vreme najprostijom primenom drevne tehnike kopi/paste nakupio sam preko 250 stranica kojekakvih tekstova i citata sličnih inkriminisanoj pisaniji.
Evo, npr. Gorčin Stojanović, fudbalski ekspert par ekselans, nas uči šta je nacionalna kultura:
“Nije nacionalna kultura neka politička bitanga, koja urliče ‘Srbija iber ales’. Ja sam nacionalna kultura, ... Prema tome, kod nas se misli da je nacionalna kultura nešto što bi obavezno moralo da bude sa mirisom tamjana nekako. Ali, nacionalna kultura su Kanda, Kodža i Nebojša, ...Kad kažem ‘srpska kultura’ ili ‘srpska književnost, svakako ne mislim na akademike iz Rovaca, nego mislim naravno na Danila Kiša.”
Pa vi vidite: Basara bi carstvo zemaljsko, ima gi koji pucaju na carstvo nebesko...
Ništa Basaru ne odvaja odvaja od mase drugih, istovrsnih.
Nevolja i jeste u ogromnoj razmnoženoj masi.
Ambrozija je biljka koju smo uvezli sa Zapada. Na nju herbicidi skoro ne deluje.
Mora mobom.
Preporuke:
0
0
73 ponedeljak, 15 februar 2010 13:02
Darko Stanojević
G."Teofilo",

Nisam ni mislio da bi SVI potpisali, nego POLA, a Vi ne spadate u te, kako velite. Naime, sudio sam (ispravno) po talasima jednoumlja koje povremeno "plavi" NSPM, zbog čega mi u zadnje vreme postaje pomalo neprijatno da komentarišem ovde, jer se osećam kao da sedim u kancelariji jedne tvrdo zidane zgrade u ulici 29. Novembra, i pišem "izjavu" nekome na uvid.

No, nisu me ni tada uplašile "oflajn-komunjare", a pogotovo neće sada "onlajn-demokrate", anonimni veb-denuncijanti i ostali "fejsbukovci", pogotovo kada vidim da su od ideologije promenili samo nameštaj u kancelariji. Dobro, i fikus je ostao isti.

Gade mi se oni koji mi ovde poručuju: "Samo te gledamo, rodoljube"! Između njih i "drugosrbijanaca" biram ove druge, jer znam na čemu sam sa njima.

Na kraju krajeva, ja UVEK komentarišem članak (autora), a ne komentare komentatora, osim ako me ne prozivaju direktno. Druga je stvar što se mnogi poistovete sa člankom, pa ga smatraju nadalje svojom intelektualnom svojinom.

-----

Iako nas svakodnevica bukvalno ŠAMARA od ranog jutra sumanutim događajima koje jedva čekam da vidim kvalitetno prokomentarisane na NSPM, toga nema u poslednje vreme, zašto?

Na to dodajem izuzetno malo dobrih i osvešćujućih članaka o domaćoj politici (neka kriza, šta li?) na NSPM u poslednje vreme.

NSPM se danas više bavi međunarodnim odnosima i/ili EKONOMIJOM, nego srpskom POLITIKOM.

A kada već toga nema, dobar je i Basara, i to ovakav, razbarušen i "pozitivno mamuran", ako je to uopšte moguće.

-----

Pošto je Basarin tekst višeznačan i duhovit u pokušaju, smatram da je pogrešno lociran na NSPM. Rubrika "samo smeh Srbina spasava" vapi za ovakvim tekstovima, te ga tako treba i tretirati. Pa, kome je smešan, smešan je... ko se primi, primio se.

Najsmešnije mi je što mnogi ozbiljni i dobrodušni ljudi neizmerno pate zbog Basarinih umovanja, i ne sluteći koliko ih ovaj zavitlava i koliko mu daju "štofa" za naredne poduhvate.

Pozdrav!
Preporuke:
0
0
74 ponedeljak, 15 februar 2010 13:55
Bojan Todorović
Stvarno pleni lakoća izraza i vrcav rečnik. Žaoka je bolna, nema spora, ali Basara se igra ne mareći za ove što cvile i kunu. Ne treba mu zameriti. Razlika je ipak prevelika.
Šteta što nema talenta! Onda bi to verovatno bilo bolje! Pročitah, pa se - ne verujući -vratih! Nije previd. Piše baš tako :
“Sto se Basarine malenkosti tice, nema covek talenta. I tu je kraj.” – Teofilo Stivenson. Nemam nikakav komentar. Ne znam ima li iko?
Ali imam na nešto drugo – bez obzira što se dotični sam diskvalifikuje za razumnu komunikaciju.
Tiče se “gomile Vaših bivših prijatelja” ? U čemu i u kome je problem ako su oni u gomili tamo a Vi ste ostali sami? Kako ste to bili prijatelji sa ljudima o kojima ste sada spremni da pričate na ovaj način? Verovatno su se svi oni iskvarili, samo ste Vi ostali principijelni i pošteni? Da slučajno oni za Vas ne kažu da ste zalutali i zastranili ?
Ko god prati sredstva informisanja zna šta se događa u Gračanici. Može da vidi i snimak.
Događa se ono što je logično da se događa: Albanska policija i stranci pokušavaju da razvade Srbe koji se tuku i čupaju za brade i kosu. To nisu bilo koji Srbi, obični gtađani. Oni su to već obavili dok je Samardžić bio zadužen za njih. Ovo su sveštena lica. Uzor tolerancije, praštanja, poštenja i dobrote, posvećenosti Bogu i plemenitosti. Još ništa nije gotovo. Javljalo se sinoć da Jakšićevi kreću u pomoć. Verujem da su poneli lopate jer ih crnorekaši ne koristiše juče u bratskom dijalogu.
Dakle – dešava se slika i prilika. Pravo lice. Bruka i sramota, ali to je to. Ne može se ni skrivati večito.
Biće malo teže da se nađu krivci što se popovi i kaluđeri međusobno tuku oko prevlasti i novca, ali uz trud i široko angažovanje – ne sumnjam !
Tipujem na Drugu Srbiju, Evropu, NATO, Tadića, Basaru a ako ima poštenja – pa i ja sam negde tu…. makar pri kraju…..
Preporuke:
0
0
75 ponedeljak, 15 februar 2010 14:51
Teofilo Stivenson
G. Stanojevicu,

Vi stalno spominjete nekakve pretnje, zgrade u 29. Novembra i slicno, a Srbija puca od verbalnog terora i fizickog nasilja, pretnji i denuncijacija, lazi i deformisanih istina, pa mi nije jasno kako medju ljudima koji ovde vrlo tesko i retko izbace neku tvrdju rec, pronadjete gotovo po pravilu agresivnije i gore od onih koji su tvorci danasnje srpske svakodnevice (Gracanica). I zasto?

U mojim omiljenim casopisima, LRB, TLS, sasvim je legitimno pisati o stavovima komentatora; time se upravo njihovim stavovima daje duzno postovanje. Ne morate da sledite moj primer, ali ne zelim da budem toliko rigidan pa da sledim Vasa pravila, koja, kao ni moja nisu univerzalna. Naime, broj provokatora koji ovde ostavlja poruke - ne postoji u casopisima koje sam naveo.

Naravno da ne tvrdim da je NSPM na nivou tih casopisa. Ali ni te drzave nisu na nivou Srbije. A koliko se ovde pise o srpskoj politici, ne bih voleo da merim; nemam kantar za te stvari, ali u Srbiji je, upravo zahvaljujuci drugosrbijancima sa kojima 'bar znate na cemu ste' - politika sve. I vojska i policija, i film i muzika i crkva i sport, sve je politika. Vazno je valjda i gde se nesto objavi, zar ne? U 'Danasu' je sve politika. Zato nema dovoljno jakog sapuna da opere stamparsku boju sa listova druge Srbije.

Sto se Basarinih sala tice, nisam se zacenio od smeha. Ponavljam da gospodinov talenat ne uvazavam, jer ga ne vidim. 'Groteskni' tekstovi koji vrcaju od povarosenih sintagmi, semantickih 'kalambura' uz deset s lukom, 'language games' 'uz koje se sljiva pece', ili kako knjizevni 'vrh' druge Srbije zamislja postmodernizam (o tome je pokojni Tirnanic sjajno pisao) - mi ne imponuju. Dosadni su. Znam da su standardi pali ali eto, ja u Basarinim socinjenijima ne vidim nista. Mislim da su nepotrebna. Mora da volim Cosica, da sam za Kostunicu, i da pretim ljudima, vicuci sa prozora zgrade u 29. Novembra... A mozda i citam kvalitetniju literaturu.
Preporuke:
0
0
76 ponedeljak, 15 februar 2010 17:31
N
Svetislave, ovga puta ti umače Vuk na štuli.
Preporuke:
0
0
77 ponedeljak, 15 februar 2010 18:02
thinking maize
Aman braćo Srbi i građani! Dohvatiste se za brade,
kao monasi u Gračanici! Sve na uveselenije Basare i "drugosrbijanaca"! Kako nas je lako, ovako emotivne, navesti da zbog neke reči, zareza čak,
"uhvatimo se za guše"! Pod 1: NEMA KUPOVINE BASARINIH KNjIGA; Pod 2: NEMA KUPOVINE
"DRUGOSRBIJANSKIH" "KNjIGA I ČASOPISA"! Pod 3: Dodajte šta hoćete! Znači, NE MORAMO IH MATERIJALNO POMAGATI! Čemu "njihovi" sajtovi?! Čemu javne biblioteke?! Znači, "ni zrna žita Basari"! A sada Basara! Dopadao mi se! Piše, onako feljtonistički, volimo mi
srpski inteligenti da stvari usvajamo, onako EASY! Da se "drugosrbijanski" izrazim! A o toj sklonosti
srpskih inteligenata (u koje ubrajam i sebe, da budem pošten!) za "lakim rešenjima" pisao je svojevremeno i Skerlić, govoreći o "fenomenu"
"Dardanela". Da podsetim, "Dardaneli" su bili beogradska kafana sa kraja 19-tog veka, u kojoj se okupljala beogradska intelektualna boemija. Skerlić
je taj "dardanelski" intelektualni krug smatrao
"slepom ulicom" srpske inteligencije, koja treba da se posveti važnim nacionalnim stvarima. U tom svom mišljenju o "dardanelizmu" Skerlić se ogrešio o mnogo koga (npr. o Vladislava Petkovića-Disa), ali je pogodio SUŠTINSKU SLABOST SRPSKE INTELIGENCIJE: NEDOVOLjNI RACIONALIZAM! To je ovekovečeno u njegovom čuvenom zapažanju da su "SRBI PAMETAN, ALI NE I MUDAR NAROD"! Zbog NEDOVOLjNE RACIONALNOSTI, zbog toga ŠTO NE IZBROJIM DO 10, PRE NEGO ŠTO NEŠTO URADIMO ILI KAŽEMO, dešava nam se DA NAS RAZNORAZNI "MANGUPI IZ NAŠIH REDOVA" PREMUNTAJU! I PRODAJU ZA SITNE NOVCE! SA SVE NARODOM! UPRAVO TO KORISTI "ŽUTOKRATIJA"! UPRAVO TO RADE "DRUGOSRBIJANCI"! UPRAVO NAM SE NA TAJ NAČIN BASARA I SMEJE U LICE! A REŠIO JE DA TO POKUŠA I SA "DRAGIM BORISOM"! ŠTO GA NE OSLOBAĐA NjEGOVE LIČNE ODGOVORNOSTI, ODGOVORNOSTI "KORISNE
BUDALE"! Ako ne verujete, pogledajte tekst prof. Antonića o istom! Sam Basara to priznaje!
Preporuke:
0
0
78 ponedeljak, 15 februar 2010 20:05
Darko Stanojević
G."Teofilo"

Vi stalno spominjete nekakve pretnje, zgrade u 29. Novembra i slicno, a Srbija puca od verbalnog terora i fizickog nasilja, pretnji i denuncijacija, lazi i deformisanih istina, pa mi nije jasno kako medju ljudima koji ovde vrlo tesko i retko izbace neku tvrdju rec, pronadjete gotovo po pravilu agresivnije i gore od onih koji su tvorci danasnje srpske svakodnevice (Gracanica). I zasto?



Nema potrebe da me generalizujte do te mere, mada mi prija pažnja koju mi poklanjate (nezasluženo).

Dragi "kolega", smatrajte da sam bio par puta predmet "operativne obrade", nije mi se dopalo i kvit. Kada god na NSPM vidim/naslutim/nanjušim taj moždani sklop unutar nečijeg komentara (ka meni, naravno), instiktivno se branim vikanjem. To mi ne možete zabraniti, jasno Vam je.

A što se tiče komentarisanja komentara, ostajem pri svom: neprozvan, ćutim kao mula. Ako me se dira, vičem! - ma koliko ti vama dragi "šifrovani" časopisi/dodaci, "kojima NSPM nije ni do kolena", vrede čemu i gaje drugu praksu.

Na kraju, ako sam dobro shvatio neke detalje iz Vašeg komentara, a bili su možda upućeni meni... mislim da već upadate u puko NEČITANjE tuđih komentara ili uopštavate. To mi se JAKO ne sviđa i zato, prekidam ovu našu nemuštu diskusijicu, na obostranu korist.

Pozdrav!
Preporuke:
0
0
79 ponedeljak, 15 februar 2010 20:38
Milodan
@Nepotpisani!
Pitanje u vezi sa "tvojim miljenikom" Čedom nije adekvatno. Trebalo je da piše "tvojim bivšim miljenikom" Čedom. Pozdrav!
Preporuke:
0
0
80 ponedeljak, 15 februar 2010 23:42
Marko Jurišić
Koliko komentarisanja uobičajenog Basarinog članka. Nije napisao ništa novo, vrti uvek istu priču, sa istim protagonistom... I isto će biti za mesec dana, kad NSPM objavi njegovu sledeću bistroumnost. Znate i sami kakav će biti njegov sledeći članak, koga će pomenuti i u kom kontekstu... Da li su ovakvi tekstovi zaista neophodni na NSPM? Dajte onda malo Pančića da vežbam loš engleski ili Lukovića da proširim dijapazon psovki. Od Basare se odavno ne može ništa (novo) naučiti.
Preporuke:
0
0
81 utorak, 16 februar 2010 02:59
Baš - Čelik
@Nimbus

Evo, npr. Gorčin Stojanović, fudbalski ekspert par ekselans, nas uči šta je nacionalna kultura:
“Nije nacionalna kultura neka politička bitanga, koja urliče ‘Srbija iber ales’. Ja sam nacionalna kultura, ... Prema tome, kod nas se misli da je nacionalna kultura nešto što bi obavezno moralo da bude sa mirisom tamjana nekako. Ali, nacionalna kultura su Kanda, Kodža i Nebojša, ...Kad kažem ‘srpska kultura’ ili ‘srpska književnost, svakako ne mislim na akademike iz Rovaca, nego mislim naravno na Danila Kiša.”

Kanda, Kodža i Nebojša...nacionalna kultura... ha ha, evo od srca se smejem pred ekranom! Takav oksimoron ni vrcavi Basara ne bi umeo da smisli. Svaka čast za citat, nisam znao da je Gorčin baš toliki humorista. Lepo je kad učenici nadmaše svoje učitelje. Pa i ono ''akademik iz Rovaca'' zvuči nekako basarinski oštroumno i duhovito. Gorčin Stojanović, kao renomirani umetnik, tvorac takvih remek-dela poput serije ''Ono kao ljubav'' ima puno pravo da sudi ''nižim talentima'' poput Bećkovića, pa čak i da ga, bez obzira na raskošno poetsko delo, dikvalifikuje samo na osnovu ''porekla iz Rovaca''.
Šta je ''Ćeraćemo se još'' spram ''hitova'' Kande, Kodže i Nebojše, koje će, siguran sam, budućnost pamtiti kao bisere nacionalne kulture.
Blago nama sa Basarom, Stojanovićem i drugim kultur-tregerima spremnim da poput uzora im, Radomira Konstantinovića, izvrše reviziju celokupne srpske kulture i književnosti u duhu novih ''naprednih'' ideološko-političkih doktrina.
Preporuke:
0
0
82 utorak, 16 februar 2010 09:39
hroničar @ Bojan Todorović
Imam za vas jedno pitanje. Koje ste vi škole završili, gde ste naučili ta znanja kojima tako sigurno dajete klasifikacije? Vi nemate više od srednje škole i niste bili ni odličan ni vrlo dobar đak. Hajde, recite nam iz kog ste prsta isisali svoje znanje. Jedan izvor znamo "On, Ona i Mi" od nepoznatog autora (nepoznatog meni).
Što se tiče Basare, NATO, NVO, ja, a mogu slobodno reći i mi, mi ih ne želimo, ne trebaju nam.
Jedino protiv vas nemamo ništa. Kao što rekoh, da vas nema trebalo bi vas izmisliti.
Recite vi nama koju ste vi knjigu zadnji put pročitali. Jeste li pročitali išta od Andrića, govorite o stilu, jeste li čitali Kiša. Jeste li pročitali srednjoškolsku lektiru. Studirali niste, pogotovo ne i ovde i u inostranstvu, a presuđujete o stilu jednog skribomana i nesuđenog književnika, koji se zaputio u svet literature, a obreo se u svetu političkih pamfleta.
Preporuke:
0
0
83 utorak, 16 februar 2010 09:55
Teofilo Stivenson
'Ko god prati sredstva informisanja zna šta se događa u Gračanici.'

Ovoj konstataciji nije potreban odgovor. Kao sto sam vec nekoliko puta napisao, povodom komentara Bojana Todorovica, autoru ovakvih 'istina' je potreban razgovor. Razgovor o sopstvenim problemima, posto izmedju realnosti i Todorovicevog poimanja 'realnosti' postoji ogromna diskrepancija koja podrazumeva izvestan nivo disfunkcionalnog ponasanja.

Spocitavate mi da sam 'sam', sto su zalosne fantazije profesionalnog komentatora na preostalim srpskim sajtovima (kakav opis profesije!). Ta anskioznost verovatno Vama ne da da oka sklopite misleci o svojim postenim, ali siromasnim komsijama i skolskim drugovima.

Govoreci drugima da su u manjini, izgleda da ne primecujete razmeru komentara koji podrzavaju drugosrbijanske propagandisticke brosurice i onih koji su se se, koristeci zdrav razum usprotivili propagandizmu a la Bojan Todorovic. 1:100? Podsetili ste me na Muju koji vozi suprotnim smerom i slusa radio pa kaze da autoputem ne vozi jedan ludak vec ih ima hiljadu.

O snimcima sa KiM: Ako je Bojan Todorovic cuo za filmsku i televizijsku montazu, mozda zna i kako je iz izvestaja drzavne televizije nestao kljucni deo koji se spominje na nekoliko sajtova na kojima se vec nalaze i transkripti tekst poruka sa Kosova. Todorovic nas upucuje na snimke. Snimak, valjda ne laze, bez obzira ne intervencije u montazi. 'Vi ne gledate drugi program?' pitao je Breznjev gledaoce kojima se Prvi kanal smucio. Postoje snimci, kaze Todorovic.

Za one kojima nije jasno zbog cega sajtovi objavljuju tekst poruke da jos jednom ponovim: Zato sto je sajt Eparhije srusen od onih koji izdaju sopstvenu zemlju i unistavaju sopstvenu crkvu.

G. Stanojevicu,

U Srbiji postoji sifrovana televizija. Times Literary Supplement i London Review of Books nisu sifrovane revije ni dodaci. Niko nista ne pokusava da Vam zabrani. Nema potrebe za dramatizovanjem mog komentara.
Preporuke:
0
0
84 utorak, 16 februar 2010 13:57
Bole
Hteo sam da napišem,'ajd da ga bre pustimo da bude premijer!
...a onda nešto razmišljam pa pustili smo i ove sada, i one pre njih, i onnj pre njih, pa i njihove predhodnike...možda da za u buduće ne puštamao nikoga? Pa ko može bez nas, pa neka mu!
No sa druge strane, Basara i ne treži od nas, nego od Borisa, a ovaj opet kakav je možda mu i da...
Preporuke:
0
0
85 utorak, 16 februar 2010 17:11
Odbrana i poslednji dani.
Nisam se do sada oglašavao povodom moderisanja komentara, iako mi nekoliko puta komentar nije objavljen. Znam da se dešava i drugima i da je sasvim u redu da se komentari moderišu, da bi se održao nivo govorne kulture kakav zaslužuju kvalitetni tekstovi koje objavljujete i koji se komentarišu. Smatram da ste bili u pravu kada se me predhodno cenzurisali, ali ovaj put se ne bih složio..To što sam rekao o liku g.Svetislava Basare daleko je manje uvredljivo od onoga kako on govori o nekim ljudima. Objavili ste ovaj njegov tekst u kojem on posprdno naziva D.Ćosića gedžom, a niste moj komentar u kome su mnogo blaže kvalifikacije. Papagaj je lepa životinja, mnogi ga drže u kući kao ljubimca, za razliku od "primitivnog gedže", koga niko ne bi poželio u svom domu i da mu prlja tepih sa svojim kaljavim opancima. Po čemu je g.Basari dozvoljeno, a nama nije? Smatram da je on građanin kao i drugi i da ne bi trebao da ima neko ekskluzivno pravo. Takvo je moje shvatanje demokratije. I dalje mislim o gospodinu Basari ono što mislim, a što nećete da objaviti. I dalje tvrdim da je bolje da se voza sa biciklom po prirodi, a ne da stvara famu u ovoj našoj,ionako, jadnoj i iščašenoj kulturi.
Preporuke:
0
0
86 utorak, 16 februar 2010 17:21
thinking maize
Nekad sam u Kraljevu igrao šah za lokalni klub
"Sloga". Tada sam upoznao M.J. (inicijali zbog razumljivih razloga!). Isti je bio fini momak, malo razmažen, ali moglo se sa njim komunicirati. Završio je pravni fakultet i vratio se u Kraljevo, upravo kada sam (početkom 80-tih) polazio na fakultet. Zato se i nismo bliskije družili, sem, tokom retkih nastupa za klub. Dok sam u Beogradu proučavao Votsona i Krika, u Kraljevu je moj poznanik M.J. "tekao" karijeru. Postao je direktor jednog većeg lokalnog preduzeća (ne navodim branšu, da neko ne bi prepoznao!), prvi mandat, drugi mandat... Dođe i 1990-ta. Naš M.J. bi među osnivačima DS-a u Kraljevu! Ipak, ko što znate, Sloba je tada pridobio srpska srca, pa je i M.J. morao da se prilagodi. Nisam baš pažljivo pratio njegov životni put, ali sam povremeno čuo M.J. kod socijalista! M.J. kod "JUL"a! To nije privlačilo pažnju, dok nije došlo do šetnji novembar 1996-mart 1997! U Kraljevu je, kao i mnogim srpskim gradovima došlo do protesta, zbog nezakonitog poništavanja izbora! Ipak, socijalisti i JUL su "održavali svoje izbore"! Tako su postavili svog kandidata za predsednika kraljevačke opštine! Šta mislite, KO JE BIO KANDIDAT SOCIJALISTA I JUL-a ZA PREDSEDNIKA?! Naravno, g-din M.J.! Njegovi poznanici iz šah-kluba su ga odgovarali: "Ej, čoveče, ceo grad je protiv ove gluposti! Zašto će ti to?! I da budeš predsednik opštine, to će trajati kratko! Stvarno, šta će ti to?!" Na to će g-din M.J.: "OĆU DA BUDEM PREDSEDNIK OPŠTINE MAKAR JEDAN DAN! " Na to su njegovi šahisti samo slegnuli ramenima. Ostalo znate, Felipe Gonzales, lex specialis, lokalna vlast opozicionih stranaka i u Kraljevu! Naš junak je ostao na svom mestu direktora firme, zato što lokalna vlast tu nije mogla ništa! Postoktobarska "tumbanja" M.J. je "preživeo"!
Ali za neku godinu "njegovo" preduzeće dođe na red za privatizaciju! Firmu je kupilo istaknuto preduzeće iz te branše iz Makedonije, a M.J. je postao generalni menadžer! ČOVEK ZA SVA VREMENA! KAO I BASARA!
Preporuke:
0
0
87 utorak, 16 februar 2010 20:26
thinking maize
Ej narode, povezah sa filozofija.info sajtom i naravno, Basara je i tamo! Nekoliko komentara, uđoh u onaj o "Avataru". Kad tamo: "Poslednjih 30 minuta izgledaju kao da ih je režirao Koštunica!" ŠTO JE MNOGO, MNOGO JE!
Preporuke:
0
0
88 sreda, 17 februar 2010 10:14
@Boki
O.K.Basara je vas mijenik.
Taj model( ne)kulture ocigledno vam je blizak.
Vecina na ovom sajtu zeli humanije,umivenije,ljudskije lice Srbije,stare evropske drzave.

I vama to smeta.
Hello!?
Preporuke:
0
0
89 sreda, 17 februar 2010 11:09
Miroslav Anđelković
Što reklo ovo malo zdravog, za seme preostalog, i od njega i njemu sličnih, prezrenog gedžovanskog naroda, šćućorenog pod onu spasonosnu Tarabićevu šljivu: ''Udarila ga šljivova grana po glavi, pa zbori što trezan mišljaše''!
Preporuke:
0
0
90 petak, 19 februar 2010 12:10
Bojan Todorović
@hroničar
Imam volje da odgovorim, ali ne nailazim na razumevanje.
Preporuke:
0
0
91 petak, 19 februar 2010 15:15
Bojan Todorović
Boga mi – i Vi imate neke skriivene izvore!
Iskreno divljenje!
Pa evo : Na Vaš jedno pitanje – jedan odgovor!
Ponavljao sam u sedmom. Ali sam čitao dosta. Kad god sam mogao.
Pročitao sam dve knjige. Jedna je “orlovi rano lete” od Ive Crnjanskog ( ili Crnčević, sad ne mogu da se setim ) i “On ona i Mi” od jednog nepoznatog pisca. Počeo sam i treću, u stvari to je bio strip, sa sličicama, ali nisam je dovršio….
Nisam studirao, tačno, ali sam više puta bio na raznim fakultetima u diskotekama ( KST, Bonafides i slično ), a jednom sam drugaricu čekao tri sata ispred amfiteatra, sve vreme držeći njen indeks u rukama, pa mislim da i to znači nešto? Zar ne?
Ja sam imao jako mnogo talenta, ali nikada nisam bio shvaćen. Najviše talenta sam imao za tajnog agenta pa sam rešio da, pošto nemam škole - to postanem! Imao sam tajna oružja i brze automobile. Stalno sam se družio sa lepim ženama - i mao sam uspeha kod njih i zato sam bio ponosan, a i malo uobražen. Tako bar kažu moja žena i moja draga baka ( mnogo me je volela ). Puno sam putovao i obišao sam 867 zemalja sveta ( za sada ), tečno govorim 186 jezika a sa nekoliko desetina se služim ( svahili i njegove varijacije ) Stalno sam se sretao sa agentima CIA i drugih tajnih službi, od kojih sam uzimao važne informacije i koristio ih za dobro svog naroda a najviše svog voljenog Predsednika. U razgovoru sa njima sam uvek iskazivao veliku dozu iskrenog patriotizma koji mi je uz privlačnost lepim ženama – urođena osobina, a koji je njih uvek obarao sa nogu. Prema tom mom ogromnom i vidljivom patriotizmu su izražavali divljenje i poštovanje pa sam besplatno dobijao vina od 800 eura čim bih pokazao Predsednikovu sličicu koju uvek držim blizu srca. Ali kada su se zle svetske sile urotile protiv voljenog Predsednika i uhapsile ga kao ratnog zločinca - nisam mogao čak ni ja da ga spasem. Od tada sam tužan i nesrećan, a kad ga neko vređa mene obuzme bes prema dušmanima. Onda svašta kažem, a oni se samo smeju. Ludaci.
Preporuke:
0
0
92 ponedeljak, 22 februar 2010 13:27
Miroslav Anđelković
Neupućene da obavestim, a zaboravne da potsetim: Beograd, ispod Topčiderske zvezde, ima svoj Hajd park. Žute demokrate su 5. oktobra tu tekovinu otele u paketu sa svim ostalim vrednostima prethodne države. Za razliku od svog londonskog imenjaka, ovaj beogradski danas zvrji potpuno prazan. Šteta što prethodni komentator ne drži svoje monologe u njemu, jer bi mogao do mile volje da priča svoje priče, a da mu niko ne oponira, što i jeste njegovo shvatanje demokratije. Mnogi komentatori sa NSPM i ''Politike'' bi došli, ne da bi ga slušali, jer sve njegove priče znaju već napamet, već da konačno uživo vide tu perjanicu žute demokratije. On bi tako učinio bar jedno dobro delo: priveo bi pravoj nameni ovaj zapušteni beogradski park, koji se na svu sreću ipak ne nalazi u krugu dvojke.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner